Hoogste waardering ooit voor onze dienstverlening: 8,5

In oktober en november voeren we jaarlijkse ons klanttevredenheidsonderzoek uit. 170 registrars, afnemers van de Domeinnaambewakingsservice en onze registrydiensten, vulden de enquête in en waardeerden onze dienstverlening gemiddeld met een 8,5. Vooral het persoonlijke contact scoort hoog. Ook werden er goede suggesties voor verdere verbetering gedaan.

Verbeteringen 2018

Sinds de vorige meting in 2017 hebben we verschillende verbeterpunten uit eerdere tevredenheidsonderzoeken opgepakt. Zo realiseerden wij samen met de Vereniging van Registrars een juridisch loket en voerden wij diverse verbeteringen aan onze gebruikersinterfaces toe. Deze punten werden gezien en gewaardeerd. De meeste afnemers waren ook tevreden met de snelheid waarmee wij verbeteringen doorvoerden.

Persoonlijk contact belangrijk

Persoonlijk contact speelt een steeds grotere rol in onze waardering en maakt voor veel respondenten het verschil ten opzichte van andere partijen. Een goed voorbeeld is de support voor registrars. De waardering voor het contact met onze supportafdeling nam verder toe en ligt nu boven de 8,5. Grote registrars waardeerden de vriendelijkheid van support zelfs met een 9.

AVG dissonant in 2018

Een punt waarover men minder te spreken was, betrof de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze verordening was voor ons aanleiding om de toegang tot data in de WHOIS voor registrars te beperken. Dit leverde gemengde reacties op bij onze klanten. Hoe ver moest SIDN hierin gaan? Gingen de beperkingen op de WHOIS-toegang te ver of deed SIDN er juist verstandig aan hierin de ‘letter van de wet’ toe te passen?

Verbeteringen mogelijk

Ondanks de hoge cijfers waren er goede, concrete suggesties voor verdere verbetering. Vooral op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van onze systemen. Deze punten nemen wij mee in de planning voor 2019.

Bel of mail gerust als je vragen hebt

Je bereikt ons op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur op +31 (26) 352 55 55 of mail naar support@sidn.nl.

Reacties

  • dinsdag 27 juni 2017

    Kennis

    Het webwinkeldomein .nl zit in de lift

    Thumb-online-shopping-women

    Aantal webwinkels sterk gegroeid

    Lees meer
  • woensdag 17 april 2019

    Over SIDN

    “Het is een feest om mensen te mogen helpen met deze prachtige ideeën.”

    Thumb+Valerie+Frissen

    Valerie Frissen van SIDN fonds

    Lees meer
  • vrijdag 22 september 2017

    Veilig internet

    ABN AMRO en SIDN waarschuwen voor nieuwe vormen van online misbruik

    Thumb-internet-crime

    ABN AMRO en SIDN: aanvallen worden steeds gerichter

    Lees meer

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.