Nieuwe incentive ‘actief gebruik’ opgenomen in dashboard

Per 1 januari verving de nieuwe incentive actief gebruik, de incentive duurzame portfolio optimalisatie. Het stimuleren van het actief gebruiken van domeinnamen maakte ook al onderdeel uit van de vorige incentive, maar nu zetten we de incentive volledig in op actief gebruik. En dat is niet voor niets, een actief gebruikte naam wordt immers minder snel opgeheven. Voor jou zijn actieve domeinnamen ook fijn: het biedt je immers de mogelijkheid extra diensten zoals mail en hosting te leveren. Hoe jouw portfolio ervoor staat als het gaat om actief gebruik zie je in de nieuwe meters in het dashboard.

2 onderdelen

De nieuwe incentive bestaat uit 2 onderdelen. In de eerste plaats kijken we aan het einde van de meetperiode welk percentage van je complete .nl-portfolio actief wordt gebruikt. Afhankelijk van de staffel waarin jouw percentage valt, ontvang je een uitkeringsbedrag over alle domeinnamen in je portfolio. Dus ook voor het deel dat nog niet actief gebruikt wordt. Daarnaast ontvang je een incentive voor de groei van het aantal actieve domeinnamen in je portfolio, gedurende de meetperiode. Lees meer over de nieuwe incentive.

Nieuwe rapportages

In verband met de nieuwe incentive passen we de RSC-rapportages aan. Er is een nieuwe rapportage, active use growth. Hierin zie je je ontwikkeling in het aantal actief gebruikte domeinnamen in je portfolio. De bestaande rapportage active use is veranderd en laat zien welke domeinnamen in je portfolio actief gebruikt worden. De nieuwe rapportages, en een uitgebreide beschrijving ervan, vind je op de gebruikelijke plaats op de registrarssite. De rapportage netto growth,  die hoorde bij de incentive duurzame portfolio optimalisatie, is vervallen.

Bel of mail gerust als je vragen hebt

Je bereikt ons op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur op +31 (26) 352 55 55 of mail naar support@sidn.nl.

 

Reacties

  • donderdag 11 april 2019

    Veilig internet

    Retailmerken populair als domeinnaam van phishingwebsites

    Thumb-Albert-Heijn-winkelmandje

    Analyse Nederlandse retailmerken: voeding en genotsmiddelen bovengemiddeld vaak slachtoffer

    Lees meer
  • woensdag 6 februari 2019

    Veilig internet

    Google Chrome waarschuwt gebruikers voor typodomeinnamen

    Chrome+thumb

    Valse url’s herkennen is lastig

    Lees meer
  • woensdag 13 juni 2018

    .nl-domeinnaam

    Merken en domeinnamen: de Coolblue-case

    Thumb-Coolblue

    Eén domeinnaam vs. meerdere domeinnamen

    Lees meer

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.